A.C.T.® – Active Competence Training®
Az A.C.T. ® a GroupDynamics saját fejlesztésű módszertana, melyet 2009-ben indítottunk útjára, és sikerét jelzi, hogy már mások is igyekeznek beépíteni fejlesztési repertoárjukba. 😊 Megalkotásakor egy olyan módszertan fejlesztése volt a célunk, mellyel résztvevőinket...
Érzelmi tudatosság meditáció
Az érzelmek felismerése és megértése az érzelmi intelligencia négy kulcsfontosságú összetevőjének egyike. Azonban érzéseink azonosítása nem feltétlen egyértelmű vagy könnyű feladat. A mindfulness segíthet az érzelmi intelligencia fejlesztésében, gyakorlása során az...
Asszertivitás teszt
Az, hogy hogyan látjuk önmagunkat, kihat a mindennapi kommunikációnkra. A következő önértékelő kérdések segítenek megvilágítani, hogy vannak-e a másokkal folytatott kommunikációjában, interakcióiban az asszertivitást érintő fejlesztendő területek (Murphy, 2011...
Hogyan legyünk egymás jó (munka)társai a bajban? – Honnan tudom, hogy krízisben vagyok? – Kollégák krízisben 1. rész
A krízishelyzetek az életünk velejárói. Bár mindannyian szeretnénk hinni, hogy velünk sosem történik semmi váratlan, nehéz, megpróbáltatást jelentő esemény, nem nagyon tudjuk elkerülni. Cikkünkben azt járjuk most körül, hogy mi számít krízishelyzetnek, milyen típusú...
Csapatunk Tagjai: Mismás Éva
Mi hozott a szervezetfejlesztés/tréningek világába? Én vagyok az, aki gyerekkorában előszeretettel játszott „tanítósat” a babáival. Ez a tanítani- és tanulni-vágyás nem múlt el. Egy friss francia bölcsész és tanárdiplomával a zsebemben nagyon gyorsan a...
Tippek és trükkök, hogy valóban értőn tudjunk figyelni a beszélgetőpartnerünkre – Értő figyelem sorozat 3/3
Azt már az elején érdemes leszögezni, hogy az értő figyelem gyakorlásában sincsenek univerzális megoldások és csodaszerek. Érdemes minél több dolgot kipróbálnunk, és ebből idővel biztosan ki tudjuk munkálni, meg tudjuk találni a saját bevált módszerünket,...
Piros zászlók a visszajelző beszélgetésekben – avagy mi az, amit biztosan érdemes elkerülni?
Visszajelzések adása és fogadása a neurológia eredményeinek tükrében Cikksorozatunk első részében olvashattátok, hogy az idegtudomány eredményeinek beépítése jelentősen javíthatja a visszajelző beszélgetéseink hatékonyságát. Ahogy ígértük, hozzuk is a konkrétumokat,...
Csapatunk tagjai: Rubóczki Sándor
Mi hozott a szervezetfejlesztés/ tréningek világába? Hú! Már nem is emlékszem. Vagy mégis... 1994-ben (elég rég volt) egy pénzintézetet irányítottam és a vállalat vezetése úgy döntött, hogy trénereket keres a saját tréningjei elkészítéséhez és megtartásához....
Miért nem változtat? Hiába adok visszajelzést!? – Visszajelzések adása és fogadása a neurológia eredményeinek tükrében
Visszajelzések adása és fogadása a neurológia eredményeinek tükrében Napjainkban már abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy gyakorlatilag percről-percre egyre többet tudunk meg agyunk működéséről. Egyre pontosabbak a képalkotó eljárások, melyekkel agyunkat...
Az értő figyelem gátjai – avagy miért olyan nehéz megvalósítani a gyakorlatban? | Értő figyelem sorozat 2/3
Kezdjünk most egy kis gondolatkísérlettel! Arra kérlek, hogy sorolj fel minél több dolgot, ami általában akadályozza, elvonja a figyelmedet az aktuális tevékenységedről, beszélgető partneredről! Mik azok, amik elsőre beugranak? Ha sok minden eszedbe jutott, és úgy...