SELF CONCEPT
Kiteljesedett munkatársak
➔ ÉN TUDATOSSÁG | ➔ TÁRSAS TUDATOSSÁG | ➔ ÜZLETI TUDATOSSÁG
Egy munkahelyen, ahol figyelnek a pszichológiai biztonságra, a munkatársak felvállalják fejlődési szükségleteiket, hisz önmaguk érzik az igényt a változásra, a fejlődésre. Örömmel tanulnak új dolgokat, mert tudják, hogy többé válhatnak általuk, és legyőzhetik saját belső akadályaikat vagy tudatosíthatják erősségeiket. A fejlődés iránti igény egy erős belső hajtóerő, éppen ezért minden készségfejlesztő tréningünk alapja az önismeret és a saját fejlődési célok tudatosítása.
Fejlődési területek – ízelítő tréningjeinkből:
➔ Én tudatosság – hatékony önszervezés
Az éntudatosság hajlam és tehetség az önmagunkba való elmélyedésre, a „belül lejátszódó folyamatok” nyomon követésére. Fogékonyság saját érzelmi állapotunk, indítékaink, motívumaink monitorozására, ellenőrzésére. A személyes éntudatosság egy reális belső térképet jelent, amelyet tudatosan használunk fel önmagunk irányításához.
Önismeret fejlesztése
Néha megesik veled, hogy nem érted a saját működésedet, reakcióidat? Nehézségeid vannak emberi kapcsolataidban otthon vagy a munkahelyeden? Szeretnéd jobban megérteni, megismerni magadat és ennek segítségével jobban megérteni a munkatársaidat, a belső és külső ügyfeleket, vagy akár a családod tagjait, viselkedésük mozgatórugóit? Szívesen belevágnál az önfejlesztésbe, de elvesztél a pszichológiai irányzatok, könyvek, cikkek, podcastok útvesztőiben?
A tréning során végig figyelünk arra, hogy miközben sok mindent megtudhatsz magadról, tiszteletben tartsuk, hogy mi az, amit ebből szívesen megosztasz a csoport többi tagjával, így mindenki számára biztosítjuk a biztonságos fejlődés lehetőségét.
Az önismeret egy hosszú út, ha van kedved elindulni velünk ezen az úton, vagy elindultál már, és szívesen lépnél tovább, várunk!
Reziliencia
Kihívást jelentő időket élünk, és sok tekintetben kontrollvesztett állapotba kerültünk. Nem irányíthatjuk környezetünket és az életünket befolyásoló történéseket, de belső személyes erőforrásaink ismerete, feltárása és fejlesztése sok szempontból teheti elviselhetőbbé és egészségesebbé a mindennapjainkat. A reziliencia éppen erről szól: hogy megtaláld magadban azt a rugalmas állóképességet, mely a kihívások ellenére közelebb és közelebb visz céljaidhoz. A képzésen egyfelől arra vállalkozunk, hogy adjunk egy szemléleti keretet a reziliens működéshez szükséges készségekről, kompetenciákról, másfelől számos technika kipróbálásával alapvető jártasságot szerezhetsz a gyakorlati reziliencia területén.
Growth Mindset – fejlődési szemlélet
Szemléletmódunk, nyitottságunk alapvetően befolyásolja azt, hogy éljük meg mindennapi életünk történéseit, a változásokat, az esetleges kudarcokat. A tréningen felvehetsz egy olyan szemüveget, amelyen keresztül, ha önmagadra, a körülményeidre, vagy a teljesítményedre nézel, lehetőséget, továbbbi lépéseket látsz. Segítünk, hogy hátrahagyd az önostorzást és a kudarckerülést, és bátran nézz szembe a kihívásokkal. Hiszen mi bajunk lehet? Vagy győzünk… vagy tanulunk belőle! Ez a fejlődési szemlélet.
Stresszkezelés
Minden áldott nap történik valami! Úgy szeretnék már egy kicsit unatkozni! – Neked is ismerős? Életünk teljesen kiszámíthatatlanná vált, és már a legkonstruktívabb megküzdési módszerek sem adnak választ mindenre. Gyere el a tréningünkre, és ismerj meg olyan kézzelfogható, gyakorlati technikákat, melyek segítségével hatékonyan birkózhatsz meg a mindennapi stresszhelyzetekkel, és módszereket, amelyekkel el tudod dönteni, mikor melyiket válaszd.
Burnout prevenció
Ébrentöltött óráink nagy részét munkával töltjük, így biztosan elmondható, hogy a munkánkhoz való viszonyulásunk alapvetően meg fogja határozni életminőségünket. Fásultan, egykedvűen, a depresszió határán lavírozva töltsük el a nyugdíjig hátralévő éveket? Nem hiszem, hogy ezt szeretnéd… Pedig a világ ellenünk dolgozik, a számlálhatatlan napi e-mailekkel, a naponta ránk zúduló információ- és ingermennyiséggel, a kiszámíthatatlansággal, a meg-nem-érdemelt kudarcokkal vagy mikor kárba vész a befektetett energiád. Vedd észre a kiégés első jeleit, hogy még időben változtathass! Kezeld értéküknek megfelelően az életszerepeidet, hogy fenntartható egyensúlyban a boldogságod forrásaivá válhassanak.
Mindfullness
Nosztalgiával gondolsz a múltra és aggódsz a jövő miatt? Vagy éppen fordítva, alig várod, hogy valami végre megtörténjen? Nehezedre esik megélni a pillanatokat, mert gondolatban folyton valahol máshol jársz? Ha nagyobb tudatosságra törekszel az életedben, csökkenteni akarod a stressz-szintedet és jobban megérteni saját fizikai, érzelmi, lelki folyamataidat, itt az ideje, hogy tudatosan legyél jelen!
A mindfulness fókuszában a jelenben megélt tapasztalatok állnak: az érzelmek, a kogníciók, a testérzetek, illetve a külső ingerek: a vizuális ingerek, a hangok, az illatok. A mindfulness lehetővé teszi, hogy a gondolatokat és eseményeket eredeti valójukban figyeljük meg, ahogyan éppen történnek, ítélkezés nélkül. Egyszerűen hangzik, de mégsem az. Próbáld meg lelassítani az agyad! Megtanítunk, hogyan csináld.
Rugalmasság, Kreativitás
A rutin kényelmes. A rutin biztonságot ad, a változás pedig stresszt jelent. Korábbi élettapasztalataink, önbizalmunk, nyitottságunk mind meghatározóak lehetnek abban, hogy milyen mértékű stresszt. Ugyanakkor a változáshoz való viszonyunk, a rugalmasságunk alapvetően fogja befolyásolni, hogyan állunk helyt napjaink kiszámíthatatlan és bejósolhatatlan munkakörnyezetében. A változáshoz való hozzáállásunk keretet ad fejlődésünknek, tanulási folyamatainknak, döntéseinknek. Ha neked is nehéz új dolgokba kezdened, kilépned a komfortzónádból, ez a tréning neked szól: megmutatjuk és kipróbálhatod, hogyan fejlesztheted saját rugalmasságodat, és hogyan válhatsz kreatívabbá a munkád és magánéleti problémáid megoldása során. Megtanítunk improvizálni, hogy ne fagyj le nehéz helyzetekben, és szimulációs gyakorlatokban megtanulhatod, hogy vethetsz be szokatlan nézőpontokat újszerű megoldások megtalálása érdekében. De legfőképpen megadjuk azt a bátorságot, magabiztosságot, mely segít átlépni a komfortzónád határát.
Időgazdálkodás
Mindannyian szeretünk néha home office-ban lenni, haladni a fontos, koncentrációt igénylő feladatokkal. De az e-mailek otthon is megtalálnak… és igen, ma is be kell jelentkezned egy-két meetingre. Lehet-e optimalizálni az időfelhasználásunkat, hogy ne legyünk állandó tűzoltásban? Hogyan határozzuk meg, mi az, ami valóban fontos? Milyen kommunikációs technikák segítenek legyőzni az időrablóinkat? Létezhet-e valódi munka-magánélet egyensúly? A változást kezdd önmagaddal, és terjeszd ki a környezetedre! Segítünk, hogy legyőzd az időnyomás okozta állandó feszültséget!
➔ Társas tudatosság – harmonikus együttműködés:
A társas tudatosság énünk társas helyzetekben lévő megnyilvánulásait monitorozza, a partnerekhez való viszonyulásunkat irányítja és szabályozza. Minden olyan készség ide tartozik, amely a másokkal való kommunikációhoz, az együttműködés keretrendszeréhez, a társas kapcsolatokban való „jóllét”-hez hozzájárul.
Érzelmi intelligencia
A tréningen önismereti fókusszal tekintheted át érzelmi intelligencia profilodat, és célzott eszköztárat kapsz ahhoz, hogy változni, változtatni tudj a magad számára kijelölt irányban.
Kommunikációs hatékonyság
A tréningprogram egy alapozó, de kiemelten fontos kommunikációs tréning, ahol megtanuljuk megérteni egymást, a szándékunk szerint megfogalmazni mondanivalónkat és megérteni a másik valódi szándékait… akár még a kommentszekcióban is.
Asszertív kommunikáció
Ha úgy érzed, gyakran kerülsz ki vesztesen egy munkahelyi vitából, a konfliktusaid hangos veszekedésekbe torkollnak, és inkább már nem is vitatkoznak veled a többiek vagy soha nem mersz felszólalni, elmondani a véleményedet, …. akkor érdemes lehet megtanulni, hogyan legyél képes a kezdeményezésre, kiállni önmagadért, határozott, de nem agresszív módon, felszólalni, amikor kell, illetve javaslatokat és kéréseket hatékonyan megfogalmazni.
Az asszertivitás nem csupán egy kommunikációs forma, több annál – egy szemléletmód, amely segít abban, hogy társas kapcsolataid hosszú távon is harmonikusabbak legyenek.
Asszertivitás a gyakorlatban
Ha te is úgy vagy vele, hogy utólag jutnak eszedbe a frappáns mondatok egy-egy vita után… Ha nincs a nyelved hegyén kellő gyorsasággal egy-egy asszertív mondat… Ha lefagysz érzelmileg terhelt vagy nehéz helyzetekben… akkor itt az ideje, hogy gyakorlással készségszintre emeld az asszertív kommunikációt! Itt most minden helyzetet, mondatot kipróbálhatsz, biztonságos, kockázatmentes környezetben.
Konfliktuskezelés
Sokan nem szeretjük a konfliktusokat. Sokan el is kerüljük őket, ameddig csak lehet, vagy addig, amikor a gőz már a fülünkön csap ki. Pedig az egészséges emberi kapcsolatoknak, akár a munkahelyen, akár a magánéletben fontos részét képezik a konfliktusok. Konfliktusok nélkül nincs valódi közös munka, és nincs konfliktusmentes emberi kapcsolat sem. Ha megérted a konfliktusok természetét, felismered hasznát önmagadra és társas kapcsolataidra nézve, ha felfeded saját attitűdöd a konfliktusokkal szemben és ha elsajátítod a konfliktuskezelés konstruktív technikáit, hidd el, könnyen megváltozik a viszonyod a konfliktusokhoz, és az optimálisan rendezett konfliktusokon keresztül javulnak emberi kapcsolataid.
Visszajelzések adása és fogadása
A visszajelzésekben gazdag kultúra, ahol az emberek kérnek és kapnak visszajelzést kollégáiktól és menedzsereiktől, valóban megváltoztathatja a munkahely működését. A visszajelzés lehetőséget ad az embereknek arra, hogy más megvilágításban nézzenek magukra. Segít abban, hogy lássák, mások hogyan érzékelik őket, és hogy viselkedésük és munkamódszerük milyen hatást gyakorol a csapat más tagjaira. A visszajelzés arra készteti az embereket a lehető legjobbat hozzák ki magukból. Javítja a munkatársi kapcsolatokat. Lehetővé teszi a nyílt kommunikációt, hogy a kérdések megoldódjanak, és megtalálják a jobb együttműködés lehetőségeit. A rendszeres visszajelzés elejét veheti a nagyobb, destruktív konfliktusoknak is. De a visszajelzéseket a helyükön kell kezelni: mikor, hogyan adjunk, és hogyan fogadjunk visszajelzéseket ahhoz, hogy az valóban javítsa az együttműködést? Mi lehet az oka, ha valaki nem változtat a viselkedésén? Hogyan befolyásolja kötődési mintázatunk a visszajelzésekhez való viszonyunkat? A tréningen választ kaphatsz minderre, és megtanulhatod arra használni a visszajelzéseket, amire valók.
We Q – együttműködési intelligencia
Nem születünk csapatjátékosnak, a másokkal való együttműködés tanulni kell. Gyermekkorunktól kezdve részei vagyunk különböző csapatoknak, a szerepünk is más és más, de egy munkacsoportban új készségekre és egy újfajta tudatosságra is szükségünk lesz ahhoz, hogy megtaláljuk saját helyünket a csapatban, és tudatosan állítsuk erősségeinket a csapat céljainak szolgálatába, hogy saját érdekeink és a csapatunk céljai összhangba kerülhessenek. Egy jó csapatért mindenkinek tennie kell, de egy jó csapat bőven kárpótol a befektetett energiáért: támogat, erősíti önazonosságodat és segít a fejlődésben. A csapat által könnyebben éred el céljaidat, és megóv a nagy kudarcoktól. A tréningen áttekintjük, melyek az optimális csapatmunka alapfeltételei, és megnézzük, te mit tehetsz azért, hogy együtt minden könnyebb legyen.
Facilitálás
Online megbeszélések hatékonyan
Drámai gyorsasággal vált mindennapjaink természetes részévé az online megbeszélés és a videokonferencia. Ugyanakkor leselkedik ránk az ilyenkor szokásos veszély: azt hinni, ha valamiben rutinunk van, az azt is jelenti, hogy jól is csináljuk. Érdemes hát áttekinteni, hogyan is kell ezt jól csinálni – legalábbis alapszinten. A programnak nem célja, hogy facilitátorokat képezzen, hanem a lényegre koncentrál: kompakt, tudásátadás fókuszú program, mely 3 általános probléma megoldásában segíti a résztvevőket: „passzívak a résztvevők”, „eltérünk a tárgytól”, és „értelmetlen a legtöbb meeting.”
➔ Üzleti tudatosság
Az üzleti tudatosság olyan speciális helyzetekben megjelenő kompetenciáink gyűjteménye, amely arra sarkall minket, hogy az üzleti kapcsolataink még hatékonyabbak és eredményesebbek legyenek.
Business mindset
A sikeres cégek árbevételének 80%-át hűséges ügyfelei adják, és az is evidencia, hogy a meglévő ügyfeleknek való eladás nem csupán kevesebb energiánkba kerül, de általában nagyobb ügyélelégedettséghez is vezet.
Az ügyfélkiszolgálásról a proaktív értékesítésre, meggyőzésre, befolyásolásra való átállás a gondolkodásmódunk megváltoztatásán múlik: figyelni, észrevenni az ügyfél igényeit, szükségleteit és problémáit, majd ezt az üzleti lehetőségekként értelmezni, megoldást nyújtani és meggyőzni az ügyfelet annak hasznosságáról mentalitás kérdése, hiszen mindenki, aki egy szolgáltatásban mestere szakmájának már azelőtt tudja, milyen nehézséggel fog ügyfele szembesülni, mielőtt az az ügyfélben tudatosulna.
Tréningünkön ennek a gondolkodásmódnak az elsajátításán dolgozunk.
Ügyfélkommunikáció
A termékek, a szolgáltatások, az árak másolhatók. Az ügyfélorientáltság és a minőségi ügyfélkommunikáció nem – ez különbözteti meg a cégeket egymástól. Kiemelt szerep jut hát azoknak a munkatársaknak, akik az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban állnak. Szakértelmük, az a képességük, hogy tudnak bánni emberekkel, hogy fogékonyak az igényeik iránt nem csupán személyiségükből fakad. Számos technika segíti őket abba, hogy szerepüket betöltsék és elégedett ügyfelekkel büszkélkedhessünk. Ez a tréning őket segíti abban, hogy az ügyfelek megelégedettségét hosszútávon képesek legyenek fenntartani.
Add el az ötleteidet! - prezentáció
Gyakran tartasz prezentációkat, szólalsz fel értekezleten, adsz elő üzleti környezetben, és szeretnéd jól csinálni? Itt a remek alkalom, hogy gyakorolj, magabiztosabb légy, tudatosítsd erősségeid és felvértezd magad a fejlesztendő pontokkal szemben. A tréning során kiemelt hangsúlyt kap a gyakorlás – több alkalommal is kipróbálhatod magad prezentációs helyzetben. A visszajelzések ereje csodákra képes! Próbáld ki magad!
Haladó kommunikáció - etikus befolyásolás és hatékony érvelés
A kommunikáció több mint információcsere. A kommunikáció hatalom forrása, a befolyásolási módszere is lehet, ami alapvetően meghatározza egy ember eredményességét és a kapcsolatok minőségét egy szervezetben.
Az oktatott technikák nem „varázsszerek” hanem tudományosan igazolt módszerek, melyek statisztikailag képesek növelni a kiváltott együttműködés, támogatás mértékét pl. meggyőzési helyzetben, vagy egy projektbe való bevonás során. Megközelítésünk alapja mindenekfelett, hogy ezek az eszközöket őszinte, etikus, win-win helyzetre való törekvés során alkalmazzuk.
Az elméleti háttér és játékos gyakorlatok mellett a résztvevők a trénigen egy számukra fontos, konkrét tárgyalási / meggyőzési helyzetre is felkészülnek, az etikus befolyásolási technikák gyakorlásával.
Együttműködő tárgyalások
A tárgyalás fogalmával egyre többször és több helyen találkozhatunk. A legtöbb kommunikációs tréningen, a legtöbb kommunikációt tárgyaló könyvben találkozhatunk ezzel a kifejezéssel. Azonban nagyon sokszor a tárgyaláson csak az üzleti tárgyalás fogalmát értik. Pedig nap mint nap a magánéletben is tárgyalunk. Természetesen ezek a tárgyalásaink legtöbbször nem hosszúak, nem mindig van nagy tétjük.
Mivel a tárgyalás során a legfőbb cél valakinek a meggyőzése valamiről, a saját álláspontunk érvényesítése, ezért nem mindegy, hogy milyen technikákat, módszereket használunk célunk elérésére. Tárgyalni sokrétű feladat, amely különböző képességek egész sorát követeli meg. Ezeket a képességeket a legtöbb ember gyakorlással, odafigyeléssel képes kialakítani.
Kreatív problémamegoldási technikák
Egy-két évtizeddel ezelőtt munkánk nagy részét a rutinfeladatok tették ki. A betanulás idején elsajátítottuk, hogy mit és azt is, hogy hogyan kell csinálni, mit vár el tőlünk a munkaadónk.
Mára ez a helyzet gyökeresen megváltozott, nap mint nap el kell tudnunk hagyni a járt utat a járatlanért, és olyan kérdésekre kell válaszokat találnunk, amelyek tegnap még nem is léteztek.
Szerencsére a kreativitás, az innovatív gondolkodás fejleszthető. Ezen a tréningen elsajátíthatod a dobozon kívüli gondolkodás segítő legjobb technikákat, amelyeket egyénileg és csoportban is alkalmazhatsz, gyakorlatokon, szimulációs módszertanon keresztül próbálhatod ki őket, és megtapasztalhatod, milyen az, mikor a nehézségek megoldásához igénybe veheted a csoport kollektív intelligenciáját.