Tudtad, hogy a személyiségtípusod nagyban befolyásolja, hogyan választasz ajándékot? A DISC személyiségmodell alapján a Domináns (D), Befolyásoló (I), Kitartó (S) és Szabálykövető (C) típusok különbözőképpen közelítenek a vásárláshoz: míg egy D gyorsan és határozottan...
Blog
A konfliktusok kezelése nem mindenkinek egyszerű – de tanulható
Te jó mintát láttál otthon a konfliktusok kezelésére? A szüleid vitás helyzetben empatikusan végig hallgatták egymást, kifejezték az érzéseiket a helyzettel kapcsolatban, és egy, mindkettőjük elfogadható konszenzusra, vagy rosszabb esetben kompromisszumra jutottak? Jó...
Egy lépéssel közelebb: különbözőségek és elfogultságaink
Megsokasodott azoknak a megkereséseknek a száma, ahol a megbízás interkulturális vagy transzgenerációs környezetben dolgozó munkatársak készségeinek fejlesztéséről szól. Ennek apropóján önkéntelenül ez a két fogalom jut eszembe először: különbözőség és elfogultság....
Konfliktusok a csapatomban – A vezető szerepe, felelőssége és feladata a konfliktusok kezelésében
Vezetőként nem csupán saját konfliktuskezelési stratégiánkkal kell tisztába lennünk és hatékonyan működtetnünk ezeket, de a csapatunkban lévő konfliktusok felismerésében, kezelésében és megoldásában is kulcsszerepünk van. A vezető feladata, hogy elősegítse a pozitív,...
Ideje normalizálni a konfliktusok létezését – szervezeti szinten is
A konstruktív konfliktuskezelés az együttműködés és a csapatmunka alapvető feltétele. Ugyanakkor Magyarország kulturális sajátosságai jellemzően az elfojtott majd destruktívan felszínre törő konfliktusokban is tetten érhetők. Ahol két ember együtt dolgozik, ott...
Csapatunk tagjai: Ladányi Zsuzsanna
Mi hozott a szervezetfejlesztés/tréningek világába? A családi legendárium szerint már ovis koromban egyetemi tanárnak készültem, de fiatal felnőttként az egyetem után egy évvel is tipródtam még, hogy mi legyek, annyi minden érdekelt. Aztán egyszer csak az aktuális...
A csendes kisebbség
Ha extrovertált vagy, próbálj meg introvertáltként viselkedni két napig: néhány emberrel beszélgess csak. Akkor se beszélj sokat, inkább figyelj oda a másikra, hallgasd meg. Ne vágj közbe. Próbálj meg csendesen figyelni a meetingeken. Gondold végig, mit fogsz mondani,...
Álarcok nélkül
Az igazi hitelesség és önazonosság nem csupán a személyes életünkben, de a munkahelyünkön is kulcsfontosságú. A munkatársak, akik elrejtik valódi énjüket, hatalmas energiákat pazarolnak a látszat fenntartására, ez pedig hosszú távon rontja az együttműködést és a...
Az érzelmek elrejtése a munkahelyen
Mindannyian álarcot viselünk. Látjuk, is ezt a környezetünkben is, és mélyen magunkba tekintve felismerhetjük, hogy ez ránk is igaz. Tehetségesen váltogatjuk álarcainkat. Leggyakrabban azért leplezzük milyenek vagyunk és mit gondolunk valójában, mert be akarunk...
Hurrá, stresszelünk! – a stressz napos oldala
Évtizedek óta hallgatjuk, hogy a stressz káros, megbetegít, és ha lehet, legyünk kedvesek messziről elkerülni, semmin nem „stresszelni” magunkat, ha rövidebb és főleg hosszabb távon jót akarunk. Mindeközben a modern stresszkutatók rájöttek, hogy a fenti tételmondatok...