fbpx

A konfliktusok kezelése nem mindenkinek egyszerű – de tanulható

Te jó mintát láttál otthon a konfliktusok kezelésére? A szüleid vitás helyzetben empatikusan végig hallgatták egymást, kifejezték az érzéseiket a helyzettel kapcsolatban, és egy, mindkettőjük elfogadható konszenzusra, vagy rosszabb esetben kompromisszumra jutottak?

Jó rendben, ha otthon nem is, de az iskolában? Megtanították neked, hogyan kell konfliktushelyzetben éretten viselkedni?

Tudsz figyelni, akkor is, mikor úgy érzed, valaki személyedben bánt? Elismered, ha hibáztál, és nem keresel kifogásokat? Megértően fordulsz a másik felé, ha megbántott, és együtt dolgoztok azon, hogy ez másképp legyen a jövőben?

A konfliktusok természetes részei a mindennapoknak – legyen szó munkahelyi helyzetről, családi kapcsolatról vagy hétköznapi interakciókról. Van, aki inkább elkerüli őket, aki oroszlánként harcol az igazáért, aki kompromisszumra vagy éppen konszenzusra törekszik egy-egy konfliktushelyzetben. Egy biztos: a konfliktusok elkerülhetetlenek. Viszont rengeteg felnőtt nem igazán tud velük mit kezdeni.

A konfliktuskerülés a neheztelés és a távolodás melegágya.

A konstruktív konfliktuskezelés pedig a bizalomé.

Ha a konfliktusokat lehetőségként értelmezed,

  • utat nyitsz az együttműködés felé. A konfliktushelyzetek lehetőséget adnak arra, hogy a szembenálló felek jobban megértsék egymást, új módokon működjenek együtt, és hosszú távon erősebb, összetartóbb csapatot alakítsanak ki.
  • nyitott maradsz az új nézőpontokra, tapasztalatokra, és ezek támpontot adnak a személyes és szakmai fejlődéshez, segítenek felismerni miben fejlődhetnél és mik az erősségeid, fejlesztik az önismeretedet. A konstruktív konfliktusokban megerősödnek személyes készségeid is, mint a türelem, a kitartás és a másik számára érthető kommunikáció.
  • arra inspirálnak, hogy más megoldásokat keress, mint amit eddig alkalmaztál. Megtanulod, hogyan használhatod fel a konfliktusokat kreatív megoldások és innovatív ötletek kidolgozására, amelyek hosszú távon új lehetőségeket nyitnak meg.
  • lehetőséged lesz arra, hogy mélyebb kapcsolatokat építs másokkal. Ha jól kezeled a nehéz helyzeteket, a másik fél azt látja, hogy képes vagy empatikusan, tisztelettel és megoldásorientáltan cselekedni. Ezáltal erősítheted a bizalmat, és szorosabb, mélyebb kapcsolatokat alakíthatsz ki.
  • könnyebb megváltoztatni a status quo-t. Egy jól kezelt konfliktus pozitív változásokhoz vezet a kapcsolatban, legyen az egy új irány, egy jobb munkafolyamatok vagy hatékonyabb együttműködés.

Konfliktuskezelés tréningünkön nem csak abban segítünk, hogy felismerd, milyen konfliktuskezelési stratégia után nyúlsz, nemcsak eszközöket kapsz ahhoz, hogyan tudsz hatékonyan bánni a konfliktusokkal, hanem azt is felismered, milyen új távlatokat nyitnak neked és csapatod számára a konfliktusok. Mindezt valósághű szimulációs helyzetekben.